Nekenčiate vairavimo per lietų? Tai jums nesukels streso, jei būsite pasiruošę

Važiuojant 90 km/val. greičiu vieno centimetro vandens sluoksniu padengta kelio danga prarasti automobilio kontrolę labai paprasta. Patyrę vairuotojai rekomenduoja ne vieną priemonę, praversiančią rudenį vairuojant šlapia kelio danga ir lyjant lietui.

Rudenį esant šlapiai kelio dangai vairuotojai patenka į pavojingas situacijas, kai automobilis elgiasi ne taip, kaip tikimasi. Dėl lietaus ir tamsesnių dienų taip pat suprastėja matomumas, ant kelio susikaupia senų lapų sluoksnis ir išauga vandens pleišto tikimybė.

„Avaringumas esant dideliam kritulių kiekiui, lyginant su sausomis dienomis, gerokai išauga, todėl važiuodami šlapia kelio danga ar lyjant lietui vairuotojai turi būti itin atidūs. Patys skaudžiausi atvejai fiksuojami, kai vairuotojai praranda automobilio kontrolę ir išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą ar nuvažiuoja nuo kelio“, – dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos transporto veiklos priežiūros departamento Kauno skyriaus vyriausiasis inspektorius Audrius Bartkus.

Pasak eksperto, vairuojant slidžia kelio danga automobilio kontrolę gali palengvinti keletas paprastų, bet vairuotojų dažnai neįvertinamų ar nuvertinamų priemonių.

Susikaupimas

Esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms, vairuotojas privalo išlikti budrus ir sutelkęs dėmesį į tai, kas vyksta aplink jį – kitus automobilius ir pėsčiuosius. Žibintų švara Vasarą dažnai važinėjant dulkėtais keliais, žibinto stiklas gali būti apsinešęs purvo ar dulkių sluoksniu. Vairuotojas to gali ir nepastebėti, o pradėjus lyti nešvarumai gali pabloginti matomumą.

Padangų būklė

Reikėtų nuolat tikrinti ir įsitikinti, kad padangos atitinka gamintojo rekomendacijas. Padangų protektoriaus gylis padės išvengti vandens pleišto. „Šlapiame kelyje susidarantis vandens pleištas tarp padangos protektoriaus ir kelio dangos ypač pavojingas lietingomis dienomis, padangos praranda sukibimą su kelio danga, o automobilis gali pradėti nevaldomai slysti. Didžiausia to tikimybė yra per lietų, kai ant kelio dangos esantis vanduo nespėja pasišalinti iš padangų protektoriaus griovelių“, – akcentuoja A. Bartkus.

Pasak eksperto, vandens pleišto susidarymą lemia keli veiksniai: važiavimo greitis, padangų protektoriaus būklė, slėgis padangose, kelio danga ir geometrija. Kuo labiau nudilusios padangos, t. y. ne toks gilus protektoriaus raštas, tuo sunkiau pašalinti vandens perteklių. Sąlyčio plotas tarp padangos ir kelio mažėja, o rizika smarkiai didėja.

Greičio palaikymo sistema

Ši sistema automatiškai kontroliuoja transporto priemonės greitį. Naudodami pastovaus greičio palaikymo sistemą lyjant galite prarasti automobilio valdymą. Pastovaus greičio palaikymo sistema veikia taip, kad išlaikytų pastovų greitį, todėl labai didėja vandens pleišto tikimybė.

Vidinis langų rasojimas

Reikėtų vengti aprasojusių langų, nes tai pablogina matomumą. Rekomenduotina įjungti oro ventiliatorių ir oro srautą nukreipti į langus. Daugelio automobilių ventiliacinės sistemos sukurtos taip, kad tinkamai veikia tik įjungus kondicionierių. Išjungus sistemą langai ir vėl pradės rasoti.

Taip pat labai svarbu atkreipti dėmesį į salono filtrą. Jeigu jis gamintojo yra numatytas, bet nekeistas, gali būti viena iš pagrindinių vidinio langų rasojimo priežasčių, nes ventiliacinė sistema neveiks tinkamai. Perteklinė kilimėliuose susikaupusi drėgmė ar šlapi drabužiai taip pat gali tapti langų rasojimo priežastimi.

Langų valytuvai

Guminių valytuvų mentės renka purvą ir dėvisi, todėl langų valytuvus reikėtų periodiškai keisti, taip jie nenusidėvės ir važiuojant per lietų matysite geriau. Jei automobilis laikomas lauke, o ne garaže, valytuvus patartina keisti dažniau.

Saugus greitis

Net jeigu imamasi visų anksčiau išvardytų priemonių, automobilio greitis per lietų ypač svarbus. Važiuojant šlapiu ir slidžiu keliu būtina išlaikyti atidumą ir stebėti kitus eismo dalyvius, nes kitas automobilis taip pat bet kada gali prarasti kontrolę ar bet kada kelią gali kirsti saugaus atstumo neįvertinęs pėsčiasis.

Rankų pozicija

Abi rankos visada turėtų būti ant vairo (ties 9 ir 3 valandos padėtimi). Tai suteikia didžiausią kontrolę, prireikus staiga pasukti vairą ar greitai reaguoti į netikėtai kelyje susidariusią situaciją.

Automobilio sustabdymas

Jei negalima matyti automobilių priekyje ar automobilio kontrolė darosi sudėtinga, patartina tiesiog sustoti kelkraštyje ir palaukti, kol nebelis taip smarkiai. Saugus atstumas Tarp savo priekyje važiuojančio automobilio rekomenduotina išlaikyti saugų atstumą, o lyjant lietui tą atstumą dar padidinti.

„Saugus atstumas – pusė spidometro parodymų metrais, t. y. jei važiuojama 90 km/val., tai saugus atstumas iki priekyje esančio automobilio yra 45 metrai. Didesnis atstumas iki priekyje važiuojančio automobilio suteikia daugiau laiko sustabdyti automobilį bei galimybę išvengti susidūrimo“, – sako A. Bartkus.

Be to, dėl didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės pateks mažesnis vandens srautas ant jūsų automobilio ir kelias bus geriau matomas.

Technologijos.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode